mandag den 2. september 2013

Sidste år igangsat!

i dag er første dag på sidste år på seminariet. Det er med glæde og en hvis frygt jeg starter, da det betyder at jeg om ikke så længe står færdiguddannet, godt på vej ind i en fuldtidsstilling. Måske som klasselærer. GISP! Må gøre et forsøg på ikke at tage "glæderne" på forskud!

Har materiel design på linje i år, hvilket vil sige at jeg kommer ud på den anden side som håndarbejds -og sløjdlærer. Første tema er tal, hvor vi i sommerferien fik opgaven at tage billeder af tal i naturen fra 0-9.


Derefter centrerede jeg emnet til 9, som derefter blev skitseret og mockup'et :


Mockups






Mockups bliver herefter brugt til et hårdt og blødt produkt. Eftersom materialerne på seminariet er en kende manglebar, valgte jeg et gammelt, bredt og slidt bræt til at udskære på båndsav. En bogstøtte bliver til!






I processen vil Hubert og Stuart Dreyfus sige, at jeg i arbejdet med båndsaven var i  stadiet avanceret begynder (Mesterlære og eksperter læring). Jeg gik fra at få forklaringer på hvordan maskinen virkede fra underviser og andre studerende, samt egne erfaringer med maskiner i al almindelighed til at lære det ved at prøve værktøjet, se andre bruge det, og hør lyden fra maskinerne. Ved at høre, se, lugte og mærke materialer og maskiner, bevæger jeg mig i stadiet avanceret  begynder med hjælp fra én i et højere stadie.






I produktfremstillingen af de bløde, blev en pude og en frugtpose til. Begge med 9taller applikeret. Her er jeg i stadiet dygtighed, da jeg selvstændigt, intuitivt, engageret og med erfaringer i rygsækken, arbejder med produktet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar